Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

01 april 2015

Gott o blandat


Redan onsdag och hade ju tänkt lägga upp helgens mat i söndags. Men men, det får bli idag. 


Fyllde kycklingfilén med hackade soltorkade tomater och riven parmesanost. Till det en ny favorit, rostade färska brysselkål, dem blir super goda i ugnen. Rostade även palsternacka och morötter. Sedan en konjaksås. Där jag fräste hackad vitlök, charlottenlök, morot och lite tomatpuré. Hällde sedan på italiensk kalvfond, vatten och konjak. Lät det redusera, silade och hällde på grädde och balsamico créme.  Mums mums. 



Till efterrätt blev det en vaniljpannacotta på kesella vanilj. Hackade lite jordgubbar som jag la i botten av glaset. Och en massa gubbar uppepå som jag hade låtit dra i limoncello några timmar. 



Blev baksugen idag och då körde vi på. 
Bullar, cookies och kärleksmums. Nu äter jag ju inte direkt dessa godingar men bullarna hamnade hos svärmor och svärfar, och resten får nog följa med till påskfirandet i Västerås. Nått till fikat måste man ju ha:)



Lelias cookies med jordnötter blev goda men hade kanske behövt några minuter till.


En klassiker från barndomen, kärleksmums...., say no more! 


Trevlig påsk på er alla!

Kram H

Inga kommentarer: