Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

23 maj 2016

Cavapoo, pool o bal:)



Äntligen så känns det som sommaren är här. Starten på den är när man får göra balfrisyr. Då vet man att snart är det sommarlov. Fick göra Viktoria fin till sin bal, nått som jag aldrig fick gå på buhuu;)
Vi var aldrig bjudna på min tid när jag gick frisörskolan, dem tyckte väl inte att vi tillhörde skolan när vi endast var där några gånger i veckan för dem vanliga ämnena. Nu vet jag att dem får gå, lyllos dem:)







I helgen hade vi premiär för våran enklare variant av bubbelpool. Duger så fint till oss. Så skönt att ligga där o njuta i varmt vatten. Maja trivdes kan jag säga. Den gamla varianten av pool vägra hon att bada i när det sällan kom upp i badtemperatur hahaha. Nu har vi 38 grader, kanske sänker lite om det blir en väldigt varm sommar, som vi hoppas på. 
För nu får vi snällt vara hemma o njuta av nya trädäcket o plaska i bubbelpoolen.





Våran fina Charlie är svart 9 månader och är så fin. Världens mysigast hund och är av rasen cavapoo. En blandning av cavalier king Charles och dvärgpudel. 
Så glad att vi (jag) skaffade hund, nått som jag aldrig hade gissat på om nån hade frågat för mig för tio år sedan. 
Så lugn o fin, som tur är när han är med mig på jobbet mest hela tiden. Han skäller aldrig på andra hundar, när någon kommer in eller ringer på dörren hemma. Så skönt:) OM han skäller så är det när ingen fattar att han vill leka;) 
Ska bli kul nu i sommar när vi åker till landet och han kan springa lite lös och även kanske gillar att bada vid bryggan.

Kram H

Inga kommentarer: