Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

17 april 2010

Smått & gott


Denna smarriga tårta gjorde jag till påsk. Recept: Botten. Riv 400 g mandelmassa grovt. Vispa 4 st äggvitor till hårt skum och blanda med mandelmassan. Rita två ringar på smörpapper och bred ut massan jämt. Grädda rundlarna i 175 grader i ca 15 min. Ta ut & låt svalna. Chokladkräm: Sjud upp 4 st gulor, 1 dl grädde och socker. Lägg i 100 g blockchoklad i bitar sedan 150 g smör. Obs! får ej koka. Låt krämen svalna. Bred ut krämen mellan och ovanpå bottnarna. Garnera med rostad flagad mandel. Servera med lättvispad grädde och bär el frukter.




Igår kväll så grillade vi och till köttet åt vi denna sallad med jordgubbar i. Det blir så himla gott med jordgubbar i sallad. Tvärr så hade jag inte någon fetaost hemma, annars så är det ett måste.





Älskar brieost och tillsammans med salami så är det såå gott. Och dem godaste gröna oliverna är ju "zetas" stora med kärna.



Jag har denna fina skål som jag fyllde med nybakade chokladskorpor. Kör ju diet så dem får bli till alla fika gäster som kommer.

Inga kommentarer: