Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

29 april 2015

Omelettmuffins och en massa annat!


Här fortsätter jag mitt hälsosammare liv med att testa omelett i min muffinsplåt. 
Tog vad jag hade hemma och det var salami, tomater o ost. Vispade ihop äggen med lite grädde och fyllde formen där jag lagt i fyllningen. In i ugnen på 200 grader i ca 12-15 minuter. Blev jätte gott och så enkelt.


Serverade med ruccola till.


Fyndade billiga havskräftor på Citygross till förra helgen. Amen så himla gott det är i sin enkelhet med lite aioli till. Mums!


Till kräftorna drack vi denna goda cava!


Hör och häpna så har jag kommit igång med min löpning(lufsande) och det går riktigt bra. Kör med min 5K app där det är upplagt hur jag ska springa. 
Det går som sagt inte så fort men mitt mål är att orka springa 5 km utan att stanna. Senast va jag uppe i 3,8 och blev jätte glad. Egentligen finns nog orken men det sitter i huvet! Måste hitta någon bra bok där jag kan bli lite "hjärntvättad" och få mental träning:)
Vikten går sakta neråt och nu är det -7,5kg. Bara att kämpa på!





Trevlig Valborg på er alla!

Kram H

Inga kommentarer: