Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

25 februari 2010

Kräksjuka

Lina, Majas kusin hämta vi vid tåget igår kväll. Maja överlycklig att hon äntligen är här. Hon ska praoa hos mig på salongen. Men vad händer, Maja får kräksjukan på kvällen. Hela sängen full med spyor (ska inte tala om vilken stank det var), men som tur är så blev det bara en omgång till på natten, då väldigt lite. Så jag håller alla tummar på att vi övriga kommer att klara oss. Vi ska ju alla på Elsas dop på söndag, och det vill vi inte missa. Så idag får Anders och jag puzzla lite, för det är ingen som vill sitta barnvakt när det gäller kräksjukan. Som jag nu inte tror att det är, för då borde väl hon kräkas mycket mera. Hon spyr inte upp maten hon ätit så det kanske bara var en liten släng, om vi har tur. Så imorgon hoppas vi att farmor kan va barnvakt om det fortfarande är lugnt. Lina är med på jobbet och fixar övningsdockorna i håret. Nu så skulle Johanna köra lite med henne medans jag är hemma en stund tills Anders kommer och avlöser mig.

Inga kommentarer: