Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

17 augusti 2015

Sommaren 2015!

Hej på er!

Långt mellan gångerna kan man väl lugnt säga:)
Men tog mig lite tid nu när Maja gått till sitt upprop för att börja 5:an!
Hur nu det gick till...hahaha! Känner mig faktiskt inte så mycket äldre än när hon kom för elva år sen.
Känns helt OK att jag själv fyller 43 om en månad, men jag har väldigt svårt att se mig själv fylla 50!
Men dit är det väääldigt långt:)

Våran sommar har varit väldigt bra måste jag säga. Vädret kan man ju diskutera i all oändlighet men ändå inget att göra åt. Jag hade två veckor semester som vi tillbringade i Spanien, så JAG kan inte klaga på vädret....hahaha! Runt ca 35 grader alla dagar och strålande sol. 
Vi hyrde ett radhus tillsammans med svåger, svägerska och en kusin till Maja. 
Det låg strax utanför Torrevieja i ett område som hette La flamenca, nära La zenia boulevard. 
Nära strand och shopping. 
Men nått man kan tänka på när man hyr här är ju att områdena liknar våra egna villa områden.
Här har ju alla eget boende och självhushåll, och finns det inga hotell så finns det ju inga som behöver äta ute:) Så alla dessa tavernor som ligger överallt när man bor på ex, Kreta kan man ju leta efter! 
Visst, det fanns restauranger, men inte vad man hade väntat sig. Så nu vet man det ifall det blir fler gånger. Det är ju alltid skönt att bo i nått eget och kunna fixa frukost o mat själv. 
Vi var där i två veckor och hyrde även bil några dagar. Åkte runt lite, han med ett bad i Saltsjön, häftig känsla att flyta som en kork:) , besökte en vingård utanför Bullas och en sväng ner till La mangas.
Annars var det så himla varmt, så det var att så snabbt som möjligt ta sig ner till stranden och ligga där hela dagen, i solen, under parasoll, i vattnet, läsa böcker, glo på folk;), dricka kall öl, njuta som sagt!
Så fort gick två veckor, shopp shopp så var tiden ute;)

Väl hemma igen så blev det en liten tripp ner till vänner i Åhus, Skåne. Fantastiskt vackert där, fina stränder, fina skånehus, och otrolig god glass hos OTTOS!

Så nu får man börja spara och planera för nästa resa. Och får jag som jag vill så blir det Thailand nästa höst/vinter. För INGET kan slå mitt Thailand, det kan jag lova! 

Jag har ju fortsatt med mitt springande, och det går ju framåt;) 
Är ute ca tre gånger i veckan och springer i snitt 6-8 km varje gång. Trodde väl aldrig att det skulle gå när jag började i våras. Då var målet 5 km utan att stanna, och nu har jag klarat milen flera gånger utan stopp!!!! Fatta, helt otroligt, heja mig!!! 
Jag kan ju säga att det går inte fort, men målet är att orka springa hela tiden, och det går bättre o bättre. Sen kom ju detta med TJEJMILEN som en extra morot. Halka in på ett bananskal kan man säga. En som skulle springa fick hoppa av, så jag heter Eva den 5:e september, hahaha! Kanske går bättre då!
Fick med mig Maja igår när vi skulle springa och hon va med hela 4 km, sen orka hon inte mera. 
Jätte duktigt kämpat av henne tycker jag. Är ju lite roligare att springa med någon. Anders tycker att mitt tempo är lite för dåligt, han kan inte springa såå sakta! Så när jag är inne på mitt tredje varv så hinner han ifatt mig på sitt fjärde. Ja ja, men jag springer ju iallafall:)

Han med lite kräftor i helgen också. Sen cyklade vi ner till augustifesten med vänner. Hade tur att hitta plats på pappagrappa, så där blev vi kvar:)

Nu fixa till sig och ta sig till jobbet.

Kram på er!

















Inga kommentarer: