Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

07 mars 2010

Bulgurotto med ryggbiff.

Tyvärr så var vi så hungriga så jag glömde ta foto på maten, sorry!. Jag gjorde en risotto på bulgur. Hackade paprika, zuccini och lök och blandade i. Sist hade jag i riven västerbottenost. Såsen gjorde jag på fräst hackad lök, hällde på grädde och kalvfond. vitlök och hackad grillad paprika. Mixade allt med en stavmixer. Salt & peppar. Den blev jätte god. Till det grillad ryggbiff. Allt blev uppskattat av mina Västeråsare. Sedan satt vi och planerade våran bilsemester till Kroatien. Blir nog nattbåten från Trelleborg till Rostock. Är då framme halv sju morgonen därpå. Då hinner vi ner till Munchen för första övernattningen och sedan hinner vi till Kroatien till nästa dag. Längtar....=)

Inga kommentarer: