Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

16 maj 2010

En jobbig dag

Idag har inte varit en bra dag. Har glömt hur många gånger Maja och jag har bråkat. Har aldrig varit med om nått liknande. tjavs om allt. Säger emot och skriker. Vet inte vad jag ska ta mig till. Det räcker liksom inte med olika straff. Idag så blev det ingen TV alls. Men vad hjälpte det, bra en stund sedan bråk igen om nått helt annat. Vet att flera säger att 6 års åldern är hemsk, men jag står inte ut! Det är inte kul när ens dotter får en att börja gråta för det känns som ett stort misslyckande i min uppfostran. Och inte blir det lättare att HAN säger att det är för jag skämt bort henne för mycket. Visst är det kul med "stöttande" pappor. Det gick så långt idag att jag inte fixade att va hemma, så jag gick ut o gick. Rensa hjärnan lite. Det var skönt. Men lugnet varade inte länge för när jag skulle gå och träna så ville Maja följa med, men tji fick hon. Och ett utbrott utan dess like. Slutade med att Anders bar in henne skrikandes och det hördes lång väg när jag gick iväg. Varför ska det vara så svårt? Vad gör jag för fel? Går det över tro? Hoppas verkligen det. Denna dag vill jag bara radera, och imorgon är ju en annan dag...

3 kommentarer:

Annabell sa...

Usch och fyyy för sån´a små ungar! Kan trösta dig med att jag känner igen det. Min 7-åring växlar humör varannan sekund, GLAD & GO´vs TVÄRARG!!!

Anonym sa...

Det går över även om det kanske inte känns så för stunden. Bestäm vilka regler som är viktigast och håll dom.Var flexibel på annat.
Svårt idag att tro att Anna legat på golvet och skrikit och sparkat tyckt hon var ful och att hon inga kläder hade. Jag tror det även var hon som planerade en flytt ut i garaget kan ha varit Lina också.Helene i Irsta

Anonym sa...

Hej jag skickade en igår men den gick inte fram.Budskapet då var ha några regler och var konsekvent och ha andra att vara flexibel på.svårt idag att tro att Anna låg på golvet och skrek att hon var ful och inte hade några kläder.Kanske var det hon som planerade flytt till garaget elller så var det Lina . Alltså det går över. Helene i Irsta