Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

27 augusti 2012

Inte långt kvar nu....

Har börjat räkna ner nu......12 dagar att jobba. Maja undrade i morse om vi skulle börja packa(!), hon är som mig...hahaha!
Har faktiskt redan lagt fram sånt som jag inte kommer att använda nu när sommarvärmen tagit slut. A tycker inte jag är klok(!) men vadå, tiden går fort. Men det ska inte packas mycket, ska ju få plats lite när vi ska hem.
Men jag är lite orolig för att det ska regna en massa:( får ta med regnponchos, kan nog behövas. Tur är att hotellen har gym, får va där när det regnar...hahaha!

Nog om det, hur har eran helg varit?
Passade på att rensa igår. Bilen blev full av soppsäckar som A åkte med till tippen. Känns så skönt när det är gjort!
Ska ta tag i garderoberna oxå, får bli till helgen. Man vill ju fixa så mycket när hösten kommer. Har en hel lista på vad jag skulle vilja göra.
1. Tapetsera hallen o göra om lite där.
2. Måla om i sovrummet, och bygga en annan sänggavel.
3. Ta bort Majas sovloft och ta upp hennes vanliga säng, måla om väggarna.
4. Byta alla luckor i köket till vita. Byta kakel oxå.
5. Köpa ny matta till vardagsrummet.

Ja listan kan göras lång när man börjar tänka för mycket:) Har väl med årstiden att göra, vill bo in sig lite när mörkret kommer krypandes.
Har lusläst Ikea katalogen och det finns en hel del där som jag kan tänka mig:)
Tänk om man kunde vinna lite pengar så kan man ju fixa allt man vill göra....:)

Nu kom min kund, tjingeling på er!

Kram H

Inga kommentarer: