Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

31 augusti 2012

Tjejdisco

Här har det varit fullt hus när Maja hade sitt discokalas. Killförbud;) bara tio skrikandes o sminkade tjejer som dansa o hoppa till HÖG musik:)
Dem har ätit pizza(har dock matlåda i en vecka,svårt att veta HUR mycket dem äter) godis o världens godaste glasstårta,(noggertårta) som dock INTE uppskattades av alla barn:( hur nu det kan va möjligt;) Men det mesta gick åt så A o jag fick bara smaka en liten bit.
Tur va väl det!
Maja är iallafall väldigt nöjd med sin fest och sitter nu o klistrar in sina nya klistermärken, bland allt annat kul hon fick. Får gå igenom högen imorgon. Nu ska vi bara njuta av tystnaden:)

Här är receptet på noggerglasstårta

4 ägg
2 msk socker
5 dl grädde
2 marängbottnar
1 burk nutella

1. Separera äggen. Vispa vitorna med 1 msk socker till ett hårt skum.
2. Vispa gulorna med 1 msk socker väl.
3. vispa grädden. Vänd ner äggvitan och ägggulesmeten och grovsmula den ena marängbotten i grädden. Rör ihop.
4. Lägg en marängbotten i en form med löstagbarkant.
5. Ställ nutellan i micron en liten stund så den blir lite rinnig. Ringla i den i smeten. Häll smeten över marängbotten o toppa med lite nutella.
In i frysen i minst 4 timmar.
6. Låt stå framme en stund innan servering.

Lycka till!


1 kommentar:

Unknown sa...

Tack för receptet
Ska provas nån dag :)
/Linda