Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

13 mars 2015

Blivande konditor?!



Måndag o tisdag denna vecka så hade Maja prao. Jag hade fixat så att hon fick vara hos sin morbror som är konditor på Lindahls bageri. Och vilken fullträff det blev! Hon va så glad och trivdes jätte bra. 
Kom hem lyrisk och berättade allt hon fick göra. Och inte tala om den gigantiska behållaren med vaniljkräm, den hade hon gärna badat i;)
Som avslut fick hon göra en egen tårta alldeles själv. Vilken talang va! Ni ser ju själva hur fin den blev, och väldigt god också vill jag säga. Kanske en ny "Maja bakar" istället för Leila:))




Efter skolan har hon börjat att hänga på fritidsgården med kompisar. Och där får dem chansen att testa på olika saker. 
Nått hon tyckt va kul är att göra saker med lera. Detta fina fat/skål fick jag, och hur glad blev inte jag!! Så snyggt och med "min" färg också. Hon kan hon, min bästa o finaste Maja!

Ikväll laddar vi för disco borta vid träffpunkten för mellanstadiet. Så jag missar ju Stenmark när han dansar, men hoppas hinna hem för Mia Kärringers nya serie som börjar ikväll. Den tror jag kommer bli skit rolig!
Njut av helgen, det ska jag göra!

KRAM H

Inga kommentarer: