Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

26 januari 2011

Onsdag

Har varit ute på morgonen och åkt skridskor med Maja och hennes klass. Kallt men jätte roligt. Det är inte lätt när man är liten att åka, halt värre...dem skulle nästan behöva knäskydd och rumpskydd!! Jag stod upp iallafall, lyckades få till en liten snurr också,  till barnens förstjusning. Älskar verkligen att åka skridskor, men av nån anledning så tycker jag att det ser såå lätt ut när man ser på konståkning på TV, fattar inte hur dem lyckas. Själv ser man nog ganska stel och klumpig ut där man åker och försöker att få till en snurr ;) men kul hade vi. Sen är det ju alltid gott med varm choklad, när man är ute i minusgrader.

Hörde nu idag att amerikanarna har sagt att vi kommer att få ha det jätte kallt ända fram till april, hua mig!! låter inte ett dugg kul. Nu vill jag faktiskt ha VÅR!! Snön kom ju redan i början av november så det känns ju som om det skulle va mars nu. Och då vet man att det lär komma säkert en halv meter mer snö eftersom det "bara" är januari, längtar efter sol och värme. Vill vinna på lotto eller nått så att man kan åka iväg, hade jag bara pengarna så skulle inget stoppa mig, jag åker imorgon.

Tänker på Lotta som är iväg till Thailand med sin familj, är så avundsjuk,( om man få va det så klart). Hon kommer till mig på måndag och ska fixa håret, så jag lär känna mig otroligt blek och tråkig. Kanske ska jag ta fram min gamla flaska med spraytan och spruta mig brun! Hoppas hon hittade en "hello kitty" fodral till min Iphone, då blir jag glad.

Nu kommer snart Majas mormor och morfar på fika. Först ska vi bara hämta tjejerna på skolan vid två, Iris ska med oss hem, och dem ska få plättar till mellis. Har dem fått det en gång så ska dem ha det alla onsdagar när Iris är med oss hem. Roliga är dem, dem små tjejerna. Vi vuxna ska få "Oopsis" med grädde och hallon till kaffet, inte dumt alls ska jag tala om.  Receptet till dem finns här på sidan längre ner.
Ha en fortsatt härlig onsdag!

Inga kommentarer: