Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

20 januari 2013

Biffar med blomkålspure

En härlig söndag som ikväll avslutas med gympa tillsammans med brudarna i Lagerlunda.
Nu är jag äntligen igång igen med min träning. Hoppas nu alla baciller håller sig långt borta från mig. Fick min beskärda del i höstas:((

Idag gjorde jag biffar där jag blandade nöttfärs, ca 1 kg med 1 ägg, några msk crème fraîche med smak av fetaost/tomat. Lite grädde, lite ajvar, vitlök, muskot, peppar o salt.
Till det blev det blomkålspure och en sås av resterna från crème fraîchen, grädde, lite ajvar o kalv fond.
Inte illa, det var jätte gott!
Så nu har vi även biffar till veckan då ska jag göra en coleslaw till dem.
Nu kör vi stenhårt på Lchf och hårt med träningen också. Hej beach 2013;))

Kram H

Inga kommentarer: