Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

30 januari 2013

Lasagne

Kvällens middag blev en god lasagne.
Jag gör min så här:

Bryn ca 400 gram nötfärs. Häll i följande: 4 dl crème fraîche, 2 dl grädde, 2 msk zetas paprika/oliv hack, 2 msk soltorkad tomatpure, 3 msk soltorkade tomater(strimlade) , 2 vitlöksklyftor, 2 msk kalv fond, 3 msk ajvar, 1 burk champinjoner, 1 msk löksoppa(alpnäring), salt o peppar.
Varva med barillas lasagneplattor.
Toppa med riven ost. Ca 25-30 minuter i 200 grader.
Jag tycker det blir godare utan den "vita såsen, gör helt enkelt en krämig o god köttfärsgryta som jag sedan gör lasagne av. Den är väldigt populär bland vänner o släkt:)
Smaklig spis...🍴🍷

Inga kommentarer: