Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

17 september 2011

lördag i Västerås:

En härlig dag i solen på altanen hos Magnus o Eva. Trerätters middag i 80 tals tema. Vi hade förrätten och då gjorde vi en Toast skagen. Suveränt gott, klassiskt gott. Till huvudrätt fick vi en "flygande jacob", såå gott!! Och till efterrätt  fick vi en klassisk marängswiss. Så man kan ju kalla våran kväll "klassisk". Men så gott. Kommer garanterat göra "jacob" innan en snar framtid. Tycker att det är såå gott med frukt i maten. Vad har ni för favoriter när det gäller mat!! Finns ju så mycket, eller hur? smaken är ju som baken...Hahaha!
Fick en jätte fin present av min svägerska Marie med Mange. Min absoluta favorit "Leila" älskar allt hon gör. Fick hennes "one more slice". Kommer bli en favvo i min värld iallafall. Även om jag nu kör Lchf, och kan meddela att det nu är 5 kg-. Men jag får väl bjuda mina vänner på recepten då jag inte vill fuska, hahaha!
Jag åter kommer imorgon med bilder från våran 80 tals middag. Ska nu ta mitt glas med amarone vin o sätta mig i soffan med dem andra. ha en fortsatt trevlig helg alla mina vänner! KRAM H

1 kommentar:

Skanegrabben i Malmö sa...

Hej


Trevlig blogg.....ja flygande jacob åt jag nyssens....väldans gott. Själv tog jag upp ett recept på en maträtt jag inte ätit sen jag gick i småskolan "makaronilåda eller som det står i kokböckerna makaronipudding...mumsigt gott.