Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

17 december 2009

En vit jul...

Äntligen så kanske man får uppleva en vit jul. Det var några år sen sist. Självklart så längtar jag tillbaks till thailands värme, men man blir ju faktiskt lite glad åt snön. I helgen ska jag jobba lite men också ska det bli julpyntat hemma. Och så den årliga letande efter den perfekta disney granen. Och jag brukar faktiskt hitta den till slut. Anders är inte alltid glad på mig när jag kräset letar mig fram i drivorna med granar. Men har man en gång köpt en kungsgran så kan man bara inte nöja sig med en "vanlig" gran, så är det bara. Så på söndag så får alla granförsäljare se upp, för då ska jag ut på jakt, med eller utan sambo...
Vi har varit hemma två veckor nu och jag fattar inte vart tiden har tagit vägen. Men jag ligger nog i fas med vad jag planerat. Alla julklappar är köpta så nu är det maten kvar. Julafton firas hemma. Har sagt att så länge Maja är liten så åker jag ingenstans. Är ledig den 23 då hela familjen myser med julmusik (Carola förstås), fixa skinkan, dricka glögg, slå in paket och förstås bingolotto! en tradition fast man aldrig vinner(i år kanske)första skinkmackan som man kan dö för, så himla gott. En vecka senare vill man inte se en skinkmacka igen, likadant varje år;).Imorgon blir det att ta med lite julskivor till jobbet och plåga kunderna med Carola...

Inga kommentarer: