Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

02 december 2009

Åter på svensk mark

Hej! Nu var man hemma igen. Tycker faktiskt att dem här veckorna har varit väldigt bra planerade. Bor man på samma ställe så tycker iallafall jag att tiden springer iväg, men nu när man flyttat runt lite så hinner man mer känns det som. Vi började med två nätter på rawai beach, sedan åkte vi båt till kho lanta och var där sex nätter. Bodde jätte mysigt på en mindre bungalow anläggning. "Lanta summer house". Kändes väldigt familjärt och dem var jätte gulliga mot Maja. Tyvärr så regnade det två hela dar så då åkte vi runt lite och såg apshow och red elefant. Får ju hitta på lite annat när man inte kan bada. Sedan åkte vi buss till kao lak där vi bodde lyxigt på "orcide beach resort". Många gillar ju att få känna sig lite lyxig men jag tycker nog det familjära är bättre. Det blir för opersonligt med dessa stora resorter där personalen nästan står i givakt när man går förbi. Fast om man gillar att bo långt från solstols stränder och försäljare så kan jag rekomendera stället. För vi var nästan ensamma varje gång vi gick ner till stranden och den var jätte fin. Gillar ju att ligga på stranden och promenera framför att ligga på pool området. Vi hyrde moppe några dar och det gillade Maja. Alla på samma, är lite feg att köra själv så Anders fick ha ansvaret för oss alla. Kan säga att jag inte talade om för mormor detta föränn vi hade lämnat tillbaks den. Är ju dumt att oroa i onödan. Vi avslutade resan med två dar på karon. Och kommer man ifrån en öde strand till detta gytter av solstolar där man knappt kan ta sig imellan om man vill ner och bada så får man ju panik. Kan INTE fatta att någon vill bo där HELA sin semester. Ett par dar är MAX vad man klarar av. Så nu är man hemma, känner mig nöjd och ganska utvilad, fast lite besviken över att mina planer av svenska barnfamiljer på våra boenden gick upp i rök. Men tycker nog att maja klarade sig bra ändå. Som sagt så är ju thailändarna otroligt barnvänliga. Gick man och shoppa så hade dem stenkoll på var Maja var någonstans. Började man leta eller ropade på maja så var dem där och pekade eller sa att hon sitter här. Då hade hon hittat en liten thai kompis som hon börjat leka med. Så var det hela tiden, så man behövde inte vara så orolig att hon skulle komma bort. Så nu är det bara att börja spara till nästa resa, kan ju bli en tripp till grekland nästa sommar...

Inga kommentarer: