Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

28 november 2009

Lyxhotell

Saa wa de ka! Da var vi i kao lak. Bor som sagt va pa ett riktigt lyxhotell. Orcide beach resort, riktigt fint. Brukar inte bo sa har fint men nu nar Anders fyllde sa passade det ju bra. Har hyrt moppe, alla pa samma. Riktigt kul. Akt runt lite, kollat pa vattenfall,tempel och sa den berommda baten som flog upp 2 km fran stranden da tsunamin slog in. Riktigt otackt. man kan inte fatta hur vatten kan bli sa farligt. Vi var ju har 2001 och da var kao lak valdigt litet. Fanns knappt nagra butiker och definitivt ingen McDonalds. Men maja ar ju glad for det kan jag saga. Da ater hon ju iallafall. Vadret borjade ju inget vidare nar vi kom till Thailand, tva hela dagar med regn, men sen kom solen. Och har i kao lak har det inte kommit en droppe. i kvall ska vi in till stan for lite mera shopping, allt ar ju sa otroligt billigt. Tror nog att anders borjar trottna pa mina shopping rundor. Maja har roligt for i alla butiker sa springer hon runt och gommer sig bland alla klader sa att thailandarna skrattar at henne. Nu har man svart att fatta att om nagra dagar sa kommer man att frysa hacken av sig. semester gar fort men tycker nog att det snart racker. aven om det ar skont med ledighet. Far njuta av julen nar jag kommer hem. sa imorgon sa ska jag tanda ett ljus och fira forsta advent har i solen. ha det gott.

Inga kommentarer: