Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

12 december 2010

Förrätt & efterrätt






 En god förrätt där du lägger en skiva chevréost i botten på en portionsform, på den en persikohalva och på den en skiva camenberost. In i ugnen i ca 10 till 15 minuter i 200 grader, tills osten smält lite. Ta ut och dekorera med hackade valnötter och ringla honung över. Servera med en bädd av ruccolasallat och smulad chevré, ringla honung över. Rosta några skivor lufttorkad skinka i ugnen och servera till.
Egen hallonsorbet. Mixa 250 gram frysta hallon med 2 msk florsocker och saften av 1 apelsin och en halv kruka basilika. Servera i glas med en kula vaniljglass och dekorera med choklad och citronmeliss.
JÄTTE GOTT!!

2 kommentarer:

Little Miss Trouble sa...

Vad gott det ser ut !! Är det eget recept?=)

Unknown sa...

Har tagit lite av förslagen från "halv åtta hos mig"