Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

04 april 2012

Barcelona....


Och så var denna resa slut. Varför går tiden så otroligt fort när man har kul! Man vill liksom stoppa tiden lite...


 Vi har haft det så otroligt skönt på våran lilla resa till Barcelona. Det blev shopping, bussrundtur, mycket sangria, fotboll för gubbarna;) paella, tapas mm.


 Detta är utsikten från lägenheten som vi hyrde. Kunde inte blivit bättre. En stor terrass med utsikt mot hamnen med alla båtar. Nice! Som tur var så hade vi kanon väder. För även om lägenheten låg helt perfekt så var den inte så stor. Så terrassen var pricken över i:et! Vi betalade inte så mycket heller, 130 euro per natt. Mycket billigare än nått skapligt hotell. Kanon!


Har ätit så god mat och druckit gott vin. Testade paella och det var jätte gott. Lär bli fler gånger. Många cappuchino har det blivit också. Till Gaudi parken så hade vi med oss lite picknik, jordgubbar, cava, ostar och kex:) mumsigt värre i härligt väder.  



Av en slump så gick vi förbi saluhallen, hade nog inte hittat ditt annars. Så otroligt häftigt med all frukt och fisk. Det kanske inte doftade lika gott där fisken låg, men fint var det.

 Min älskling:)



Mysigt har vi haft, eller hur, Eva & Magnus! Detta måste bli en tradition från och med nu, det bestämmer JAG nu! Vi får dra lott vart vi åker nästa gång:)

Vi var i Gaudi parken och strosade runt. Jätte vackert. Vi kunde ju inte fått bättre väder, speciellt när ni här hemma fick snö! Synd som sagt att det går så fort när man har kul. Fotboll skulle det ju också ha blivit även för mig och Eva. Men när grabbarna skulle köpa biljetter så fanns det bara singel platser kvar (så synd!). Så vi brudar skippade matchen och gick på stan istället. Inte direkt ledsna över det kan jag säga;) Men grabbarna gick, och satt försig själva, dock inte ensamma, ca 98 000!! andra fotbolls fantaster var ju där också:) Nöjda och glada satt vi länge på våran takterrass och drack sangria, jag och Eva:)

1 kommentar:

Bella sa...

Låter som en helt underbar resa =)