Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

16 april 2012

Spanskt och ett vin tips!

Påskhelgen var vi i Västerås och firade med att äta spansk mat!
Vi skippade allt vad svensk mat är till påsk. Förrutom allt godis förstås:)
Det är alltid lika kul att vara hos Eva och Magnus, och Maja trivs som fisken i vattnet med alla kusiner.
Och det som skulle blivit en natt blev två.




Till lunch hade Magnus gjort en kall gazpachosoppa. Jätte gott.

Ett vin tips, dock inget spanskt vin men ett otroligt gott vin. Valpolicella, och kostar bara 79:- Det är Italienskt och mitt nya favorit vin.


Vi gjorde olika tapas rätter till förrätt. Vi åt så mycket mat så kvällens middag fick intagas enligt spanskt vis sent:)

 Och då åt vi en paella med musslor och havskräftor, sjukt gott och väldigt vackert tycker jag.




Inga kommentarer: