Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

03 oktober 2012

Hemma o deprimerad:(

I efterhand så är det nästan så att man inte skulle ha åkt på semester för det är så himla deprimerande att komma hem. Men så är det väl alltid. Man har haft det så skönt o så kommer man hem o allt är som vanligt igen.
Drömmen är verkligen att nån gång kunna åka till Thailand o stanna i några månader. Maja får gå i skolan på Lanta o jag kan väl klippa lite svenska turister. Vi såg flera ställen att hyra, både bungalowsanläggningar o restauranger. Häftigt vore det att hyra ett sånt ställe o hyra ut till turister o jag kan ha ett rum o klippa i:) A kan ju jobba därifrån, han sitter ju vid datan o fixar ordrar. Låter väl enkelt!
Varför vågar man inte ta ett sånt steg. Det vore ju inte för alltid, bara några månader om året. Träffade en svensk tjej som höll på att starta upp ett bröllopsföretag, kanske skulle kunna jobba med det:)
Men som sagt....jag var nog lika sugen på detta sist vi kom hem...sen går tiden o allt blir som vanligt.
Är det min 40 års kris som talar kanske....hihihi!!
Vill liksom göra nått annat, har ju gjort detta i så många år nu o livet är för kort för att låta det gå förbi:))
Kan drömmar slå in tror ni?;)
Vem vet...kanske sitter man långt där borta om några år.....:))

Inga kommentarer: