Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

30 september 2012

Hemma igen:)

Landade på svensk mark igår o välkomnades av regn o kyla....burrr!
Alltid lika tråkigt att semestern tar slut lite för fort. Första veckan går lite lagom sakta o man tänker att oj, vi har ju en hel vecka till:) Men hoppsan vart tog den sista veckan vägen då;)

Vi har haft det jätte skönt, och jag hade faktiskt väntat mig mycket mera regn!
Även om vi inte haft klarblå himmel hela tiden så har det bara regnat en hel dag och det var när vi kom till Phuket efter den dramatiska båtfärden som vi sent kommer att glömma.
Har aldrig varit så rädd som då:((
Och det var så synd om Maja som kräktes mest hela tiden.
Men väl framme så var det härligt att få bo på ett fint hotell med direkt utgång till poolen.
Men det som vi gjorde under vistelsen på koh lanta var att både jag och A tatuerade oss!!! Känn på den va!!
Har ju sagt länge att jag vill skriva "Maja" på armen, och nu är det gjort.
OCH det gjorde INTE så ont som jag hade väntat mig:) A skrev "Maja" på thai, men han tyckte det gjorde jätte ont;) karlar vet ni;)
Det blev min present till mig själv:)
Blev jätte nöjd!
Dem två sista dagarna på Kata beach shoppade vi och spelade mini golf som Maja hade tjatat om. Åt middag med Anneli o Magnus på "Buffalo steak house", båda kvällarna:) dem har väldigt god mat. Trött efter thai mat åt Maja laxplanka, och makaroner o köttbullar där;)
Skillnaden att komma till Phuket var stor. Där var det mesta öppet och ganska mycket turister. På Lanta var vi nästan själva kändes det som;)
Skönt med kontraster.
Vi lämnade vännerna kvar i solen som hade några dagar till. Hade verkligen velat stanna, men tillbaka ska jag och hoppas inte det tar tre år som nu:)

Här kommer det lite mera bilder:)

Inga kommentarer: