Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

01 september 2012

Mätt & belåten:)

Här har vi ätit väldigt god mat & sitter nu mätta och tror nog att efterrätten får vänta ett tag.
Kvällens mat va följande:)
Jag skar ett snitt utmed kycklingfiléen och kryddade med torkad persilja, svartpeppar och vitlök. Rullade in dem i prosciutto skinka. Brynte dem och la dem sen i en ugnsäker form. Hällde på det brynta smöret och in i ugnen i ca 25 min i 180grader.
Till detta gjorde jag "stommpad" potatis. Jag kokte potatisen och mosade den grovt. Jag varvade potatisen i portionsformar med tärnad fetaost, persilja, salt, peppar och smör.
Ställde in dem i ugnen i ca 15 minuter.
Sedan hade vi tzatziki till och lite sallad.
O my!! Så gott det blev.
Efterrätten lär bli svår att få i;)
Har gjort en vanilj/jordgubbspanacotta!
Bild på det lite senare:)

Kram H

Inga kommentarer: