Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

14 november 2011

Jag har stickat!!!

Trot eller ej, men jag har stickat för första gången sen jag typ gick i skolan och gjorde vantar!
Och det är ju så himla kul. Sen ska jag inte överdriva mina kunskaper, för dem scarfsarna jag har gjort är så simpla. Bara räta masker, inget annat. Och garnet heter "Loopy"som den rosa är gjord i och den andra heter "cancan" och är svart/silver. Så nu måste jag ner på stan pronto och köpa mera garn!! Kanske hinner jag fixa ett antal till julmarknaden, hoppas det.






5 kommentarer:

Anna sa...

I jul kommer hela släkten få halsdukar för nu har Helene satt igång ;) Kram Anna

Unknown sa...

Vilken färg vill du ha;)??

Anonym sa...

Finfina, känns lyxiga. Ska bli spännande om man kommer på julmarknaden. Vad kommer de att kosta?Annika

Unknown sa...

Hej! kul att du tycker dem är fina. Dem finns i lite olika längder. Långa kostar 200:- och dem lite kortare 150:-

nita sa...

Måste säga att det är tufft med det där du stickat. Min mormor (som älskar att sticka) har precis börjat sticka med sånt där "garn" och hon tycker det är jättesvårt men kul Resultatet är as häftigt tycker jag. (: