Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

18 juni 2012

Sommarlov, student, fotboll, recept....



Ja, här kommer det blandade bilder. Ska inte gnälla, men den här J....la!!!! datorn kastar jag ut snart. Ska kanske testa att köpa en triss imorgon ifall jag kan vinna o köpa mig en ny dator:)
Det tar liksom en hel evighet att blogga, har inte den tiden! Måste fixa detta snarast. Jag tycker att det är såå kul att blogga, lägga upp bilder, skriva recept mm. Men INTE NU!!!

Jag lyckades iallafall få upp dessa collage:)

 Maja i sin fina avslutningsklänning som hon valde alldeles själv. Inköpt på kappahl ifall nån undrar. Nått kul var att på frukostmorron på (tror)TV4, så visade dem fina förslag på kläder till midsommar, och där var Majas klänning. Hon tyckte det var jätte kul!


 I fredags var vi på utspring!! REBECCA tog studenten, hipp hipp hurra för dig! Du var jätte fin. Lycka till i livet och lycka till med barnflickerieti höst.


 Maja har fått lite fotbolls nojja hon med i dessa tider;)  Vill hon inte hoppa studsmatta, så får A träna fotboll med henne i trädgården.

 LEMONDREAM....
Gjorde en panacotta på nya kesella citrus.
1. koka upp 2 1/2 dl grädde med 1 msk socker
2. lägg i 1 1/2 blad gelatin (efter att det legat i kallt vatten förstås)
3. rör i en burk kesella citrus, skalet av en citron och lime, samt lite av saften.
4. häll upp i glas, in i kylen några timmar.
5. skiva jordgubbar och låt dem marinera i florsocker och lemoncello(likör)
6. resultat: super gott och enkelt!



Jag har en last i livet, och det är smulpajer i ALLA former!
Tyvärr, ska jag väl säga, önskar att jag skulle ha lite karaktär, men inte när det kommer till pajer:)  Men denna gång var jag smart och gjorde små portionsformar. DÅ finns det ju inga rester att äta dan efter, hahaha!!!
Har börjat göra min smuldeg i kastrull!
Ta ett klassiskt recept, men istället för att nypa ihop den så smält smöret i en kastrull och i med vetemjöl, råsocker, havregryn, kokos, sirap. Rör ihop och toppa sedan som vanligt pajformen med degen. Det blir mycket mera knäckigt och gott, jag lovar!


Nu är det ju snart dax för midsommar snart. Den firar vi som vanligt ute hos svärföräldrarna på Grymön med ett gäng av våra kompisar. Ska bli jätte kul, och hoppas på kanon väder. Än så ser det väldigt ljust ut inför fredag, men man kan ju aldrig veta, eller hur?! Vi får alla hålla tummarna!
A har semester nu så han får fixa alla inköp, så skönt. Jag själv får jobba:)

Ha en fortsatt mysig måndagkväll!

KRAM

5 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.