Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

24 november 2012

Torsk....

Kvällens mat blev som jag skrev igår torsk med pressad potatis och hemma gjord basilika hollandaissås.

Man skulle definitivt äta fisk oftare, är ju så gott!!

Recept till såsen

Smält 100 gram smör o låt svalna.
4 ägg gulor lägger du i en kastrull tillsammans med 4 msk vitt vin. Vispa ihop.
Kastrullen ställer du i vattenbad med sjudande vatten. Vispa tills ägg gulorna tjocknar.
Ta från värmen och vispa kraftigt medan du sakta häller i det smälta smöret. Vispa i 1 msk lime saft.
Hacka i en halv kruka färsk basilika, salta o peppra med vitpeppar.
Ställ ugnen på 150 grader tills fisken når 57 grader.
Fisken peppra o salta jag och la i en ugnsform. Smälte smör o hällde på och öste några gånger under tiden i ugnen.

Super gott och ännu godare är det ju med hemma gjord hollandais sås!!

Smaklig spis!!



Inga kommentarer: