Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

23 november 2012

Fredagsmys:)

Visst är det härligt med fredagar!! Måste va den bästa dan på hela veckan;)
Kvällens goda mat blev nått som jag gjorde mycket för kanske ett år sedan. En GI klassiker från min kokbok.
Recept till pestogratinerad kyckling med zucchini pasta.

I en matberedare lägger du lite färsk basilika, ca 50 gram parmesan, 2vitlöksklyftor, lite färsk persilja och 25 gram pinjenötter. Mixa till en grynig pasta, blanda ner ca 2 dl cremefraich och salta o peppra. Bred smeten på kycklingfileerna. In i ugnen i ca 30 minuter i 175 grader,
Till detta hyvlar du zucchini till pasta och lägger i ett durkslag o saltar, låt ligga o rinna av ett tag.
Blanda ner hackad persilja, riven parmesan o svartpeppar. Lägg upp o njut av en jätte god middag.

Super gott...jag lovar!!

Imorgon planeras det färsk torsk filé med pressad potatis o hemma gjord basilika hollandais!
Can't wait!!

Mysig fredag på er alla!!!

Inga kommentarer: