Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

24 november 2012

Glögg tilltugg!

Dessa små godingar hittade jag i reklamen från Ica maxi:)

Receptet är väldigt enkelt!

Mixa pepparkakor med smält smör. Ca 25 kakor med 100 gram smör. Klä en brödform med plastfolie och tryck ut hälften av pepparkakssmulorna i botten. Ställ i kylen o låt stelna. Mixa ädelost, med 1 1/2 dl cremefraich och lägg i formen och toppa med resten av kaksmulorna. Låt stå i kylen o stelna. Skär upp i kuber o servera till glöggen.
Mumsigt gott!

Skål på er!!


Här sitter vi själva i soffan och tittar på "så mycket bättre"!!
Maja sover hos mormor och morfar, gosar med cosmos kan jag tro:)
Morgondagen ska A och jag tillbringa på stan för inköp av julklappar, låter väl jätte kul!!

Kram H

Inga kommentarer: