Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

02 april 2013

Glömd sparris....

....blev en soppa ikväll:)
Köpte två knippe sparris innan helgen och glömde totalt bort dem. Så idag gjorde jag en jätte god sparrissoppa.
Receptet lyder:

4 per
Två knippe sparris som du skär i mindre bitar. Lämna topparna ohackade.
Lägg i kastrull med lätt saltat vatten, låt koka i två minuter.
Häll upp i durkslag och ställ tillbaka kastrullen med en klick smör i. I detta lägger du 3 hackade schalottenlökar, fräs en liten stund. Häll sedan i 1 dl vitt vin, 5 dl grädde och 3 dl kycklingbuljong.
Koka upp och lägg i sparrisen. Lämna dock sparristopparna för garnering.
Låt koka i ca tio minuter. Mixa den slät och smaka av med salt o peppar.
Enkelt och gott:)

Smaklig spis!!

KRAM H

Inga kommentarer: