Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

23 april 2013

Lchf gratäng

Blev en gratäng av vad som fanns hemma. Med lite fantasi så går det mesta.
Jag brynte kyckling och kryddade med curry, la över det i en form. Stekte lök och champinjoner och la över det på kycklingen. På detta la jag broccoli och tomater. Sedan blandade jag en burk crème fraîche med lite grädde och kryddade med curry och blandade ner riven ost. Häll allt över formen. Gratinera i ugnen ca 20 minuter på 200 grader.
Alltså så behöver man inte krångla till det, ta vad som finns hemma o släng ihop, blir oftast väldigt gott:)
Kryddan jag använder har jag bunkrat upp från Thailand...hahaha!!! Men den kanske finns i någon orientlivs, vad vet jag;)

Kram H



Inga kommentarer: