Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

12 april 2013

Happy friday!!

Då har ännu en vecka gått i rasande fart. Vart tar tiden vägen, hinner inte med.
Nu väntar man bara på lite vårvärme. Och den ska ju komma på söndag, kan knappt vänta!
Vill ju plantera blommor, sitta ute i solen, äta den första glassen på Wallmans, ta på conversen, slänga vantarna, gömma kängorna längst in i garderoben.....kom nu våren, jag har längtat såå!!!

Men nu till lite kvällsmat:)
Det blev kyckling som jag skar ett snitt i och fyllde med vitlöksost och färsk basilika. Lindade bacon runt och brynte i stekpanna. Sedan in i ugnen ca 25 minuter på 200 grader. Till detta blomkålspure som är så gott. Såsen gjorde jag på crème fraîche, grädde, kalvfond, vitlök och balsamico crème. Blomkålen kokar jag i grädde och kycklingfond. Häller av det mesta och mixar med en stor klick smör;) och salt o peppar.
Maja åt med stor aptit fast det inte var mormors kyckling!!! Och DEN är färdig köpt och grillad:))
Fick höra att det var gott, fast mormors är bättre;)) Barn är väl för roliga(!)

I morgon blir det en sväng till Linköping och Ikea. Längtar!!
Ska även till xxl sport, kolla på cykel till Maja. Har även hört att biltema säljer cyklar, så en titt där också. Men får JAG bara gå lite på Ikea så är JAG nöjd;))
Sedan till kvällen blir det oxrullader och potatisgratäng....mumsigt värre!!

Stor kram på er!!





Inga kommentarer: