Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

13 april 2013

Här var det rullar....

Blide oxrullader och potatisgratäng, men med en sås som skar sig lite tyvärr. Men gott var det ändå:)
Jag gjorde ett eget persiljesmör med vitlök som jag bredde ut på rulladerna och rullade ihop. Brynte dem i smör och hällde på grädde, kalvfond, rödvin. Lät allt puttra i drygt 1 timma. Till detta gjorde jag potatisgratäng i mina så formar. Jag varvade potatis med chèvre ost. Hällde på grädde som jag blandat ner några vitlöksklyftor i . Lite peppar o salt. Toppade med riven ost.
Och så var man mätt ännu en gång!

Men tal om annat så har vi fixat lite i sovrummet. Gjorde själv en sänggavel för flera år sedan. Klädde den då i mörkt brunt, men byte idag till ljust turkost. Blev så mycket bättre. Tog även bort den långa hyllan som satt ovanför sängen. Satte istället tre vita tavellister. Ska bara fixa lite nya kort och rama in så blir det kanon.
Får bli så tills jag gör om allt. Har en idé om att sätta vitmålade plankor som en hel vägg bakom sängen. In med en härlig tjock heltäckningsmatta i en plommonfärgad nyans....men det blir en annan gång:)
Ska byta tak och fixa garaget först, om nu inte lotto vinsten trillar in lagom till allt:)

Vad tror ni om vädret då?? Ska man kunna sitta i solen i morgon i dryga femton grader eller??!!
Håller alla tummar för det iallafall.

Kram på er!

Inga kommentarer: