Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

09 november 2014

Kladdkaka i kopp

Hittade detta recept på FB. Hur smidigt som helst när man blir sugen och vill att det ska gå snabbt.

Recept på kladdkaka i kopp!
2 koppar

4 msk mjöl
1/2 dl nutella
4 msk socker
3 msk kakao
1 ägg
3 msk matolja eller smält smör
3 msk mjölk

Blanda ihop till en smet och fyll kopparna till hälften.
I receptet stod det 1 min och 20 sek på högsta effekt.
Men då blev dem lite torra. Så prova dig fram. Andra gången jag testade körde jag på 50 sek och då blev dem mer kladdiga. Allt beror väl på micro så det är bara att testa.
Det är ju inte som en vanlig kladdkaka, men gott om man inte har tid.
Servera med vispad grädde o kanske hallon. 
Häftigt att kunna göra detta i micron. Nått som jag aldrig ens har tänkt på. 
Men tänk på att koppen blir VARM!

Lycka till!

Kram H


Inga kommentarer: