Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

04 november 2014

Uppdatering gick fel!

Hjärtattacken var väldigt nära förra veckan. Jag skulle bara uppdatera min IPad som jag gjort många gånger förr. Men denna gång kraschade den helt! 
Fattade ingenting, men åkte ner till killarna på dialect och där fick jag hjälp av Tim som är hur duktig som helst. Så det skulle väl inte va nått problem, trodde jag i allafall. Har iCloud, så det är ju bra. Men men.....jag hade inte dragit för flärpen för säkerhetskopiering!!! Så ALLA mina kort jag laddat ner från mitt minneskort från kameran är BORTA!!! Hela våran Thailands resa är ett minne blott. Trodde jag skulle börja gråta där i butiken. Så ledsen så jag fick ont i hjärtat, jag lovar.
Har letat överallt på min iPad o min iPhone men inga kort. Endast några som jag tog med telefonen. Men i ipaden så hade jag ca 700 kort från resan. 
Hade verkligen trott att jag aldrig skulle få se dem igen. MEN i helgen sa min svägerska Marie...har du inte gjort någon mapp på FB? In o kolla, jo där hade jag lagt upp en fotomapp från resan!! Visst, långt från alla men en hel del iallafall.
Men nu är frågan, kan man på nått sätt dra ut dem på papperskopior? 
Nån som vet? Och kan man hitta kort som man raderat från minneskort?
Jag har iallafall lärt mig något! Jag säkerhetskopierar nu och alla mina resterande kort från minneskortet i kameran finns nu på en hårddisk.
Och jag kan ju gå in här på bloggen och titta på dem bilder jag la upp på resan. 
Alternativt är ju att åka till Thailand igen och kopiera hela min 40 års resa. Låter ju inte helt fel det heller! 



Fixade mitt hår i fredags. Hinner man inte på jobbet så får man göra det hemma själv.


Blev lite mera kopparton på håret. Trivs bra i den färgen. 

Och vi tog premiär glöggen i fredags också. Jag gillar ju den iskall som martiniglögg. 
Skaka ihop krossad is, lite sockerlag och vitvinsglögg. Häll upp i glas med frostad kant av socker och kanel. Så super gott!



Nu är det snart dax för våran årliga julmarknad i Lagerlunda! Så här ser våran annons ut som kommer några gånger i Norrköpings magazinet. 
Har fått ihop en härlig blandning av säljare och hoppas nu på många besökare. Kolmårdstomten kommer i år också, och han lockade jätte mycket folk sist. 
Så kom ihåg 22/11!!!! 

Ha en härlig dag!
Kram H

Inga kommentarer: