Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

23 oktober 2012

Jobbig dag....

Det är aldrig kul med begravningar. Så fruktansvärt jobbigt....allt går bra tills första tonen från orgeln...sen går det inte. Känns så konstigt att veta att farfar ligger där framför en i kistan, overkligt på nått sätt, men ändå vackert med alla blommor och solen som lyste in genom fönstret ner på kistan.
Maja var jätte duktig,men tyckte att det värsta var att gå fram till kistan o lägga sin blomma o sitt pärlhjärta.
Det är ju alltid svårt att avgöra om barn ska få följa med men jag tycker att det är bra att visa dem att det inte är nått otäckt utan att det kan vara fint.
Men nu är det över och det känns skönt. Farfar fick en vacker o fin begravning. Prästen sa mycket fint och det kändes personligt och varmt.
Har nu ingen kvar av mina mor o far föräldrar och det känns konstigt. Men livet går vidare....

Varm kram H

Inga kommentarer: