Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

20 juli 2009

Barnfritt

Denna vecka börjar med att Maja åkt till mormor & morfar några dagar.
Att komma hem till ett tyst hus är ganska ovanligt.
Anders passade på att jogga i skogen, själv jobbade jag till sju så det var bara att sätta igång med kvällsmat när man kom hem.
Maja har ringt och pratat om vad hon gjort idag, och det var inte lite...
hon hade bakat bullar, gjort en krusbärskaka, varit i lekparken med morfar, och hälsat på sin gammelfarmor och gammelfarfar.
Imorgon ska hon ut i skogen och plocka blåbär.
Tror att både mormor och morfar kommer att vara ganska så slutskörda på torsdag när jag ska hämta Maja.
Men jag tror att det är nyttigt att hon får egen tid att vara utan sina föräldrar några dagar.
Själva ska vi se en film i lugn och ro och fixa lite matlåda till imorgon.
Får se om man kan passa på att ta en vända till "trägårn" för ett glas vin imorgon...

Inga kommentarer: