Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

06 juli 2009

Uttråkade barn

Vad ska man göra med uttråkade barn?
Man märker av att dagis fyller en viss funktion i vardagen.
Nu när man är ledig gäller det att hitta på saker hela tiden.
Det får ju inte vara lugn och ro för mamma eller pappa, nej då...!
"Vad ska vi göra nu", "vem ska jag leka med nu?", "ska vi åka nån stans?",
"Jag har tråkigt, är det här semester?", "ska vi bara gå här & titta på båtar,det är ju tråkigt" Jag börjar nästan längta till att dagis ska börja igen...!
Och en regnig dag som denna så vad hittar man på då?
Vi åkte till safariparken(har ju årskort, måste utnyttja detta)tog med en kompis för det underlättar om dem är två. Men det börjades ju bråka så fort man satt sig i bilen. Inne i parken så var ju djuren på fel sida där dem satt, dem skulle stå framme hos mig, kommer inte lejonen snart?.. jo, fast dem kommer sist. Buh buh...!!
varför då? jag vill se dem nu!. Och när turen var över så var den ju för kort, kommer det inte fler djur buh buh!!.
Det kanske skulle finnas en barnbuss som man kunde lämna dem på så kunde dem åka själva runt i parken, för själv får man ju ett psykbryt för mindre.
Men man ska ju aldrig skylla på barnen det är ju vi som uppfostrar dem, men ibland undrar jag vad man gjort för fel. Maja får tonårsutbrott nu förtiden, är det normalt eller?? Behöver en vecka själv tror jag med avkoppling och en god bok i en hängmatta.
Eller så ska jag införskaffa ett par öronproppar...!

1 kommentar:

Anonym sa...

En ide bara ,sätt i öronproppar och låt henne ha tråkigt. Till slut kommer den egna fantasin igång.Ha en bra dag