Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

31 juli 2009

En förväntans full tjej!

Att det går så fort tiden, fattar inte att Maja fyller fem år imorgon.
Idag har vi varit på IKEA och inhandlat lite nya grejer till hennes rum.
Maja älskar att sitta och rita och måla. Så det fick bli ett skrivbord och en snygg rosa stol. Ut med dockor och dockhus, leker aldrig med dem sakerna, inte än iallafall.
Får väl ta upp dem senare.
Bara för att man får en tjej så är man snabb med att köpa dockor, dockvagn mm, men hon är inte ett dugg intresserad.
Hon är nog ganska lik mig, lekte inte med dockor utan tyckte om att pyssla och leka med lego faktiskt...kul fortfarande!
Har tagit bilder så jag lägger in dem imorgon.
Hon är så förväntansfull inför imorgon, så som man ska va.
Det är nu viktigt, hon har sagt att vi inte får sova så länge imorgon, vi måste ju vakna innan henne, frukost på sängen är beställt och sjunga förstås får vi inte glömma, tror inte vi gör det heller...viktigt för en blivande femåring!!
Nu har hon iallafall somnat, får hoppas att hon inte vaknar inatt och kommer insmygande, händer ju ibland...
Daimcheescaken ligger i frysen och planerna för imorgon är att vi åker antingen till Kolmården eller badhuset, får se vad Maja väljer.
Gästerna kommer inte förän kl 14, så fm blir bara Majas.
Gissar att man får ta på sig bikinin...jätte kul!!

Inga kommentarer: