Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

05 november 2010

Fredag, igen!

Och igen så gick ju veckan förbi i en rasande fart. Idag så har vi varit på Majas gamla dagis. Vi var inbjudna på en återträff och det var jätte kul. Maja har längtat så mycket efter sina gamla kompisar och helst dem små. Hon gillar ju att va lite "mamma" med dem små. Och så klart tyckte också jag att det var kul att va tillbaka till den trygga platsen som ändå ett dagis är. Om man då jämför med skolan där omsorgen inte är som på dagis. Ni ska veta alla Majas gamla dagisfröknar, ni är JÄTTE saknade. Inte bara av Maja utan av mig också. Så det var jätte kul att få prata, och jag tror dem hade saknat våra "stora"barn. Så ett stort TACK för att vi fick komma.

Ikväll ska Maja till Edvin på hallowen kalas. Johanna har nog hittat på lite spökliga bus. Maja är iallafall förväntansfull. Ska ju va häxa igen, som tur är så jag inte behövde köpa en ny dräkt.
Sedan blir helgen ganska lugn. Imorgon kommer ett par kompisar på mat, vet inte bara vad jag ska hitta på. Det blir att gå igenom alla mina roliga kokböcker, nått nytt är ju alltid kul att testa. Efterrätten är iallafall klar. Maja har beställt pannacotta med vit choklad, hennes favorit. Ha en skön fredag alla!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Busa på ha en trevlig helg

Anonym sa...

Det var så kul att du och Maja kom till oss idag, ni är båda enormt saknade av oss fröknar.
Tack för de fina orden, de värmer.
Jag är glad att jag har turen att få träffa er ibland fast jag inte är Majas fröken längre.

Kram, fröken A.