Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

10 november 2010

Onsdag

Då var det onsdag igen då. Sitter som vanligt o väntar på att Majas gymnastik ska ta slut. Har ju varit ledig idag. Målat fönster och tittat på tapeter. Inte lätt alls. Jag trodde att jag visste vad jag skulle ha, men man blir ju inte klok på alla kataloger med tapeter. Vill ha en ljus med medaljonger ksnsk, eller jag vet inte. Så himla svårt. Ska ju måla väggarna kritvita, men ska ha en fondvägg vid matbordet. Man skulle ju kunna leka lite o välja nått färgglatt, men då är ju risken att man tröttnar. Lättare att välja färg till gardiner o kuddar om allt annat är vitt. Såg en tapet som var ljus med blanka medaljonger, måste först ta med A så han får säga sitt. Tänkte bara inte på att det är beställnings vara så det lär nog inte bli tapetserat i helgen. Får nöja mig med att alla väggar blir vita. Och så förstås det nya matbordet som ska köpas på lördag. Det gamla ville svärföräldrarna köpa, så det var lätt att bli av med. Köpte fårskinnsdynor (fejk) på Ikea, som ska ligga på stolarna. Tror det blir jätte snyggt. Vill att allt ska va klart NU!!

Imorgon så hoppas jag att Johanna har tid för mig. Måste klippa mig och lägga i en ny färg. Det röda är lite blekt och utväxt på det andra. Trivs väldigt bra i kort o mörkt hår. Maja har vant sig, men det tog ett tag. Och snart ska vi åka till London, det ska bli så kul, har ju aldrig varit där. Mina föräldrar ska också med och dem har aldrig flygit(!)så det kan ju gå hur som helst. Bra hoppas jag iallafall, så kanske det kan bli en resa till Grekland nån gång.
Ska iväg o träna så fort vi kommer hem från Majas gympa. Så ut i slasket bara! Hatar snö...

Inga kommentarer: