Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

02 mars 2013

Frukostbröd

Igår gjorde jag degen till frukosten idag. Så smidigt att röra ihop degen och låta det kalljäsa i kylen över natten.

Recept på danska bullar

1/2 paket jäst smular du i en bunke
Häll i 7 1/2 dl vatten, blanda så att jästen löser sig.
I med 1 msk olja och 1 msk honung.
1 tsk salt
4 1/2 dl dinkel mjöl
4 1/2 dl durum vete
1 dl havregryn
1 dl solrosfrön
1 dl linfrön

Blanda ihop och sätt in det i kylen över natten.
På morgonen formar du degen till bollar och lägger på en smord plåt.
In i ugnen på 225 grader i ca 25 minuter

Testa dessa frukost bröd, dem blev jätte goda och det var så enkelt.

Lycka till!






Inga kommentarer: