Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

13 mars 2013

A piece of cake....

Där hittar ni recepten på matbrödet och på toscakakan. När jag kommer in i en bakperiod så finns där inget stopp....hahaha! Så himla kul, och mycket recept kommer från Leilas bakböcker. Älskar allt hon gör:) ska jag byta yrke så blir det mat o bakning för det är min stora passion:)
Så dagens skörd blev kolakakor, toscakaka, tekakor och dinkelbullar. Luktar ljuvligt här hemma kan jag intyga:) allt detta ska med på resan till Sälen nästa vecka. Ja, jag/vi ska till fjällen, jag som älskar snön....not!!;) men det ska bli roligt, frisk luft o motion har ju ingen dött av. Så se upp i backen, here I come!! För ner kommer man ju alltid som det brukar heta.

Men ibland får man va lite bekväm, så kvällens mat blir torsk med "Abbas" färdiga dill o räksås.
Har testat en gång förut och då med citronsås och lax till det. Maja älska det, så jag hoppas att hon blir lika glad i detta.

Och kan ni tänka er....jag har för engångskull lyckats få en av mina orkidéer att blomma. Eller inte blomma än, men det är många små knoppar. Så jag hoppas att dem inte trillar av;)
Har ju inte världens grönaste fingrar, speciellt om du frågar A....hahaha!
Han tycker att vi bara borde ha konstgjorda blommar:((

Och här kom vintern tillbaka, snön har fallit nästan hela dagen, jätte kul!!! Men men, våren är snart här jag lovar:) fast det inte känns så nu:)

Ha en underbar onsdag!

Missar inte "Sveriges mästerkock" ikväll, mitt favvo program!

Kram H







Inga kommentarer: