Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

23 mars 2013

Kvällens mat o vintips

Älskar chèvre....!!!! Så himla gott o enkelt att göra. På med osten på en toast in i ugnen tills det smälter lite. Ringla över honung o strö lite rostade pinjenötter över. Grunda först med lite ruccolasallad. En super god förrätt!!

Sedan blev det en kalvstek som jag brynte först och sedan stoppade in i ugnen på 175 grader tills den nådde 70 grader. Till det serverade jag rostade rotfrukter och en sås på italienska kalvfonden med grädde o crème fraîche, lite salt o vitlök också.

Fick äntligen tag i denna baginbox som jag läst om i veckor. Den var jätte god. Ett tips från mig!

Nu sitter vi i soffan o tittar på fångarna, Majas favvo:)
Imorgon blir det en sväng ner till Sörping för att hälsa på mormor, morfar o moster Anna. Och cosmos förstås, som Maja längtar efter:)

Och kanske hinner vi med att klippa ett till träd....:))

Kram på er!





Inga kommentarer: