Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

12 oktober 2010

Maja och så lite frukt...

 Maja gillar ju att bli fotad, det kanske syns. Så nu när jag har ny kamera så ställer hon upp gladeligen:)


Äpplen är alltid vakrast så länge dem får sitta kvar på trädet, tycker jag. Sedan blir det ett himla plockande innan dem hinner ruttna på marken.

 Päron träd har vi tio!! stycken, dem är spalljeträd mellan oss och grannen. Fem är våra, resten grannens. Jag har gjort några gånger en päron paj med riven mandelmassa och smuldeg, jätte gott.


Maja valde dessa små pumpor som hon tyckte vi skulle ha på trappan. Så nu känns det som höst, vet inte vad jag tycker om det faktiskt. Vann jag på lotto imorgon så är jag den första att boka en resa till Thailand, ögonaböj!! Men man får väl vara snäll o stanna här ändå.

Inga kommentarer: