Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

03 september 2009

Inför helgen

Idag så har jag planerat inför helgen då svåger och svägerska kommer från Västerås.
Majas "plastkusiner" som hon kallar dem,Sara och Anton är med och vi ska alla gå på kolmården på lördag. Hoppas bara att det inte regnar. Och det är alltid roligt att dem kommer för då blir det att laga gourmemat. Tre rätters är alltid obligatoriskt!
Och att laga till såna som uppskattar god mat är jätte kul.
Min svåger Magnus är en otroligt bra kock så ribban ligger redan högt...
...Hoppas dem blir nöjda och mätta.
Kan berätta efter helgen vad dem fick, här kan dem ju tjyvläsa!
Men nu ikväll så har jag gjort min kantarellpaj som vi ska ta med upp till Stockholm i morgon. Maja har ju fått sin kusin som ska heta Elsa(1 vecka idag). Måste bara upp och titta och lukta lite. Förstår inte varför bebisar luktar så gott...
Har köpt så fina bebiskläder, och Maja har gjort ett litet pärlarmband som hon ska få. Och man vill ju inte komma och snylta hos en nybliven förstföderska så jag tar med en paj så slipper dem fixa mat till oss alla.

1 kommentar:

Heidi sa...

Hej
Grattis och va kul att fler börjar blogga. Jag blev först att följa dig, hi hi.
Kommer tillbaka och läser mer en annan dag. ser att du varit flitig med skrivandet.
Vi ses på måndag ;)
Heidi