Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

24 september 2009

Plock mat!


Hade lite plock mat i lördags, med några vänner. Detta är fetaost muffins.
Recept: Rör ihop 5 dl vetemjöl, 1 dl havregryn, 2 tsk bakpulver, 2 tsk oregano, 1/2 tsk salt. Blanda 2 ägg, 3 dl yoghurt och 3 msk olivolja för sig. Rör ihop allt till en smet och vänd ner 100g smulad fetaost. Fyllning: 100g tärnad fetaost och rödlök. Fördela smeten i formar och tryck ner osten och lägg på strimlad lök. Grädda i 20-25 minuter i 225 grader.



Mini pajer med tacosmak. Färdig pajdeg på rulle är smidigt. Fyll pajformarna med en tacoköttfärsröra. Lägg på hackad fefferoni och fyll med äggstanning blandad med riven västerbottenost.



Pastapesto. Blanda ner i nykokt pasta två msk valfri pesto, riven parmesanost och ruccolasallad. Flingsalt och peppar.



Mina favvosar. Kantarell snittar. Smördegsrundlar med en blandning av kantareller, riven västerbottenost, lök och färsk timjan. Pensla kanterna med ägg och ca 15 min i 200 grader. Jätte goda kalla som varma!

1 kommentar:

Heidi sa...

Mycket gott, blir ju hungrig nu...

ha de gott´