Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

22 september 2009

Tandläkar besök

Har idag varit hos tandläkaren. Vet inte varför jag blir så nervös när lappen kommer med posten. Jag föredrar faktiskt att gå till gynekologen och sära på benen än att gå till tandläkaren. Man ligger där och försöker förstå alla kodord för tänderna, tror alltid det värsta. ljuger lite om att man varit jätte duktig med tandtråden, när man faktiskt bara frenetiskt använt den sedan lappen kom;)
Men glad blev jag när det inte var något att anmärka på. Ska försöka att bli lite mer duktig att använda tandtråd, för det är ju mellan tänderna det blir hål, säger min tandläkare. Så då är det ju upp till mig att förhindra dem. Pengarna vill man ju lägga på något lite roligare än att laga hål!! Och mera glad blev jag när man skulle betala, för nu får man ju tandvårdscheck, hade ingen aning om det. Så notan blev bara 380:-. Tror jag betalade över 500 sist för samma undersökning. Så lite roligt var det ju.

1 kommentar:

Heidi sa...

Vad är tandvårdscheck för ny-modigheter?