Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

22 september 2009

Thailand here we come!

Har nu äntligen bokat flyg till Thailand. Det bär iväg den 15 november.
Det ska bli så roligt. Vi har inte varit där sedan 03. Och aldrig med Maja.
Så det ska bli spännande och se vad Maja tycker om vårat favvo resmål.
Hon pratar om att hon vill rida elefant och att äta annanas som hon älskar.
Men jag är lite orolig hur den långa flygresan ska gå. Men efter flera tips från kunder som rekommenderar att hon ska ta en postafen tablett(åksjukepiller).
Man blir tydligen jätte trött av dem. Så kanske kan man vända dygnet för henne redan på resan dit. Vi åker nämligen 13.40 så det är ju inte så att hon kommer att vara trött under resan utan mer när vi ska byta plan i bankok. Så jag hoppas att tabletterna funkar. Ska höra vad dem tycker på apoteket. Man kanske kan ta två själv så sommnar man också. Vi landar ju lokal tid i phuket vid 9 på morgonen så då vill man ju vara så utvilad som möjligt. Vi har även bokat dem två första nätterna på ett hotell på rawai beach. Sedan tror vi att det blir en vecka i khaolak eller på kholanta. Vi tar dan som den kommer när vi är där. Kan knappt vänta!! Längtar efter riktig thai mat och den otroliga värmen som hägrar där. Thailand here we come!!

1 kommentar:

Heidi sa...

Hej
Låter jättekul.Då har ni något att se framemot. Det är så skönt med semester på en solig sandstrand....

Det kommer nog att gå jätte bra med Maja. Hon är inte åksjuk då? Kan man ta tabletterna ändå?
Ha en trevlig kväll.
/Heidi