Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

03 februari 2010

Bakning

Är man insnöad så får man lov att hitta på lite annat. Har precis slängt in en plåt med chokladskorpor. Gjorde dem lite nyttigare med dinkelmjöl och sötningsmedel. Plus att det är 70% choklad. Hoppas dem blir goda. Är ju ledig idag. Hade tänkt ta bussen med Maja till stan, men än så länge ser det inte kul ut att gå ut. Var nyss tvungen att ta på mig och pullsa ut i snön. TV funka inte. För mycket snö på parabolen. Jag hade snö upp över mina knän, men med hjälp av en sopborste fick jag bort den mesta snön på parabolen. Så nu är Maja nöjd när TV funkar igen. Jag har fått problem med överföringen av kort till datan, så det dröjer lite med korten från min GI mat jag gjorde i lördags. Att det jämnt ska krångla, det är ju inte första gången som datorn strejkar. Får hjälp i kväll hoppas jag. Tänkte jag även skulle hinna med att stå på crosstrainern lite senare idag. Har inte vägt mig, men kläderna börjar sitta lite lösare. Så några fler kilon måste nog ha försvunnit. Sist var det 2 1/2 kg-, och det är ju nästan två veckor sedan. Ska vänta med att väga mig tills på fredag. Min frukost idag bestod av en omelett som jag uppepå la skivad avocado, räkor och keso. Jätte smarrigt! Igår kväll gjorde jag zuccinilasagne, så det blir även min lunch idag.Recept på den finns under etikett "recept". Ha det gott!

Inga kommentarer: